ОБРАТНО КЪМ НОВИНИ

ТЕАТЪР АЗАРЯН – СЦЕНА НА ИЗЛОЖБАТА „ТЕАТЪРЪТ – ТОВА СЪМ АЗ“, ЧАСТ ОТ МЕЖДУНАРОДНОТО ТРИЕНАЛЕ НА СЦЕНИЧНИЯ ПЛАКАТ – СОФИЯ

19 Apr, 2021

Замислена по повод на световния ден на театъра – 27 март, когато пред различни столични театри се появиха стикери с част от изображенията, изложбата „Театърът – това съм аз“ вече може да бъде видяна във фоайетата на Театър Азарян.
 
„Театърът – това съм аз“ е дългосрочен проект на Международното триенале на сценичния плакат – София, който се развива и обогатява вече 21 години. Колекцията съдържа близо 80 плакати и колажи. Съставът на авторите е пъстър и многолик като освен именити плакатисти от 23 държави, включва и различни други творци: театрали, музиканти, писатели, художници и пр., сред които: Анри Кулев, Божидар Икономов, Божидар Йонов, Борислав Стоев, Георги Лозанов, Иван Кулеков, Любен Зидаров, Симеон Щерев, Соломон Паси, Стефан Десподов, Тодор Варджиев, Тодор Колев и др.
 
Мотото е игра на думи с известната фраза на Луи ХІV „Държавата – това съм аз” и със знаменития монолог на Меланхолика Жак от пиесата на Шекспир „Както ви се харесва“: Целият свят е сцена и всички ние сме актьори на нея – влизаме, излизаме и за своето време всеки от нас играе различни роли.
 
Инициативата започна през 2000-та година с инсталация-пърформанс на сцената на зала 1 на НДК, където всички дотогавашни членове на селекционното жури представят свои визуални и сценични коментари по темата. Резултатите и каталогът, който бива издаден, вдъхновяват Божидар Икономов да създаде колажите, представени в настоящата изложба. През 2009г. се организира едноименна международна плакатна акция, в която се включват 29 автора от 23 страни. Плакатите включихме в няколко изложби и в 6-тото Триенале През 2010 г. „Театърът – това съм аз“ е представен в специален раздел, а серията продължи да се разраства, за да стигнем до днес, когато темата се връща с нови попълнения в колекцията и проектът бива показан за пръв път в неговата цялост.
 
Събитието е част от едногодишната програма ОБРАЗ И ПОДОБИЕ, подкрепена от НФ „Култура“и от кампанията ПОСТ ПОСТЕР, осъществявана със съдействието на СП „Култура“ на СО.