ОБРАТНО КЪМ НОВИНИ

РАБОТИ СЕ ПО СЪЗДАВАНЕТО НА ТУРИСТИЧЕСКИ ИНФОРМАЦИОНЕН ЦЕНТЪР В НДК

4 Aug, 2020

Работи се по създаването на туристически информационен център в Националния дворец на културата (НДК), където да бъдат популяризирани различни видове туризъм, включително и конгресен и събитиен, както и всички възможности, които предлага България като туристическа дестинация. Това договори вицепремиерът и министър на туризма Марияна Николова по време на срещата си с Българското конгресно бюро. НДК е член на Конгресното бюро и в момента е негов ротационен председател. В Конгресното бюро членуват 39 компании, занимаващи се с конгресен и събитиен туризъм.

Туристическият център ще бъде открит в средата на септември, за да може да популяризира зимните ни курорти, както и сезон 2021.

Председателят на Съвета на директорите на НДК Борислав Велков подчерта трудното положение, в което се намира секторът в резлутат на кризата с коронавируса и че конгресният и конферентен туризъм е ключово важен за привличане на страгетически инвестиции в страната. Най-големият културен и конгресен център на Балканите – НДК - търпи огромни загуби в последните месеци и се налага да трансформира дейността си и да освобождава хора от екипа си, за да премине през сложния период. В същото време от Двореца са масимално гъвкави, отварят се към бизнеса чрез съвместното изграждане с водещи компании на мутифункционалното събтийно пространство на открито – Платформа А6 и търсят нови възможности за провеждане на събитийна дейност с противоепидемична ситуация. По думите на Велков по време на Европредседателството държавата е направила голяма инвестивци в НДК, но е нужна по-фокусирана стратегия за това как НДК да се превърне в двигател на конгресно-конферентната дейност в региона.

„Трябва да мислим много гъвкавото. Правя всичко възможно, за да спомогнем възстановяването на бранша“, коментира министър Николова. И добави, че ще бъде разработено българско традиционно меню, което също ще може да се предлага по време на провеждането на всички организирани мероприятия.

Представителите на Конгресното бюро изказаха своите притеснения за бъдещето на техния бизнес пред министър Николова, тъй като събитийният туризъм е най-тежко засегнат, след като почти 100% от събитията са отложени за неизвестен период във времето и не е ясно кога ще започне възстановяването. От НДК, например заявиха, че са отложени 350 събития само в рамките на 4 месеца, като мероприятията са планирани за есента на тази година и за догодина, без да има обаче ясна времева рамка.

Теодора Жилкова, Изпълнителен директор на Бюрото заяви, че бизнес хотелите имат много възможности за провеждане на големи събития, но липсва стратегия за развитие на подобен туризъм. По думите ѝ бизнес туристът харчи 3 пъти повече от обикновения посетител и именно заради това е важно България да бъде позиционирана като такъв тип дестинация. Идеята на тези прояви е да запълнят периферията на сезона.

Бизнесът потърси съдействие от министър Николова и за включването им в мярката 60 на 40, тъй като част от фирмите в бранша не могат да се възползват от нея поради липсата на кодове на икономическа дейност, а в момента те са с нулеви приходи и вече се налага да бъдат съкращавани служители. От бюрото поискаха съдействие и за удължаване на мярката 60:40 до 2021 г., след като те вече имат възможност да кандидатстват по нея.

Според присъстващите на срещата трябва да се припознае и връзката между инвестиции в България и конгресният туризъм. Чуждестранните инвестиции идват след посещение на конгрес или голямо международно събитие и тази връзка трябва да се засили, защото това би спомогнало не само за стимулиране на събитийния туризъм, но и за привличането на чуждестранен капитал у нас.