ОБРАТНО КЪМ НОВИНИ

Кинопанорама "Италия днес" започва на 7 декември във ФКЦ Варна

27 Nov, 2018

Със съдействието на Италиански културен център от 7 до 16 декември във Фестивален и конгресен център ще се излъчат 6 заглавия от кинопанорамата „Италия днес“.

Място: Зала №5 във ФКЦ
Цена на билета: 3 лв.
 
7 декември 18:30 ч. - „Наградата“ 
8 декември 17:30 ч. – „Колелото на живота“
9 декември 18:30 ч. – „Ленивците“ 
14 декември 18:00 ч. – „Двама малки италианци“ 
15 декември 17:00 ч. – „Докато има просеко, има надежда“
16 декември 18:30 ч. -  „Аз съм ураган“

НАГРАДАТА - Комедия, 100 мин., 2017 г.
Режисьор: Алесандро Гасман
В ролите: Джиджи Пройети, Алесандро Грасман, Анна Фолиета, Роко Папалео
Страхът от летенето кара Джовани Пасамонте (Джиджи Пройети) – писател с международна слава, да предприеме дълго пътуване с автомобил до Швеция. Неговата дестинация е Концертната зала в Стокхолм, където ще се проведе церемонията по връчването на Нобеловите награди. Отличен с награда за литература, Пасамонте увещава своя доверен асистент Риналдо (Роко Папалео) да стигнат до Скандинавския полуостров с кола и така се озовават неочаквано в ситуация, в която трябва да споделят тясното купе с децата на възрастния писател. Всеки от тях е в търсене на промяна: Оресте (Алесандро Гасман), бивш олимпийски състезател и собственик на затъваща спортна зала и Лукреция (Анна Фолиета) – невротична блогърка с неопределена цел в живота. Всеки етап от пътуването се превръща в повод за разискване на стари семейни истории и поставя под въпрос собствените им възможности, карайки ги да се опознаят истински.

КОЛЕЛОТО НА ЖИВОТА - Комедия, 100 мин., 2016 г.
Режисьори: Джовани Батиста Ориго, Соле Тонини, Джанлука Манджашути,
Матео Джанкаспро, Кристиан Йеци, Киара Де Маркис, Франческо Дафано
В ролите: Рикардо Де Филипис, Едоардо Пеше, Алберто Ди Стазио, Микеле Бевилакуа, Лука Скапароне, Флавио Доменичи, Алесандро Джуджоли
Така недосегаемото работно място е една истинска рядкост в наши дни. По пътя към недостижимата мечта, седем млади герои се изправят пред безмилостната  ежедневна битка за собственото си бъдеще, създавайки нови и крайни начини за оцеляване. Впускат се в дуели, които не изключват тежки удари и истински чудеса, акробатики, преобразяване и дръзко търсене на икономическа стабилност. Безмилостен автопортрет на едно поколение, готово на всичко, за да премине през финиш-лентата. А после накъде? Ще бъдат ли нашите герои най-накрая доволни или ще бъдат принудени да продължат да въртят педалите на колелото? Един филм в шест кратки епизода (10-20 мин.), чиято основна тема е рисковото положение на младите днес, разказ от първо лице на седем дебютиращи режисьори и като такива, им е позволено да ни разплачат и разсмеят.
Филмът е реализиран чрез т.нар. краудфъндинг (масово набиране на средства). Продуцентите събират около 25 хиляди евро за 60 дни. Разходите по създаването на целия филм възлизат на по-малко от 100 хиляди евро.
Отличия: 2016 г., Международен филмов фестивал в Торонто (Toronto Independent Film Award) – награда за най-добър филм.
 
ЛЕНИВЦИТЕ - Драма, 103 мин., 2017 г.
Режисьор: Франческа Аркибуджи
В ролите: Клаудио Бизио, Гаддо Бакини, Коки Понцони, Антония Трупо, Джиджо Алберти, Барбара Ронки, Клара Киарели, Федерика Фракаси, Сандра Чекарели.
Филмът е базиран на едноименния бестселър на Микеле Сера.
В лентата Джорджо (Клаудио Бизио) е преуспял журналист, обичан от публиката и ценен от колегите си. Със своята бивша съпруга – Ливия (Сандра Чекарели) делят грижите за сина им Тито (Гаддо Бакини) – невръстен и мързелив, който обича да прекарва времето с приятелите си, възможно по-далеч от погледа на баща си. Въпреки че двамата сякаш говорят на различни езици, Джорджо прави всичко по силите си, за да общува със своя син. Тито е в обкръжението на своята групичка от приятели, всички момчета – някои твърде високи, други твърде пълни или прекалено слаби. Те рушат, цапат, обръщат всичко с главата надолу, лъжат, бягат и… миришат лошо. Прекарват времето си „залепени“ един за друг – от училище на дивана, от дивана на училище, докато в живота на Тито не нахлува Аличе (Илария Брузадели). Новата съученичка, която кара Тито да открие любовта, преобръща досегашния живот на приятелите и накрая сякаш и взаимоотношенията с родителите се подобряват. Ентусиазмът обаче няма да трае дълго, тъй като миналото на Аличе е донякъде свързано с това на Джорджо. Баща и син – два противоположни свята в непрестанен сблъсък.
 
ДВАМА МАЛКИ ИТАЛИАНЦИ - Комедия, 94 мин., 2018 г.
Режисьор: Паоло Сасанели
В ролите: Франческо Колела, Паоло Сасанели, Риан Геритсен, Дагмар Ласандер, Марит Нисен
Двама наивни приятели – Салваторе (Франческо Колела) и Феличе (Паоло Сасанели) предприемат авантюристично пътешествие из Европа. В опита си да избягат от едно апулийско селце, се озовават ненадейно в Ротердам, а след това и в Исландия и за пръв път откриват усещането да си истински жив и щастлив. След известни злополучия и с помощта на екстравагантната Анке (Риан Геритсен), превъзмогват собствените си страхове и задръжки, като си дават втори шанс, от който са били лишени. Те ще бъдат връхлетени от живота, откривайки радост, обич и привързаност в един странен триъгълник на присъщите за едно съвременно семейство взаимоотношения - едновременно странни и успокояващи.
Награди:
2018 г. - Международен кинофестивал “
DiFrontiera”, награда на камарата на депутатите;
2018 г. - Кинофестивал “Villammare“: награда за главна мъжка роля и за най-добър сценарий на Паоло Сасанели, награда за най-добър сюжет;
2018 г., кинофестивал “MagnaGrecia”: награда за най-добър режисьор (Паоло Сасанели);
2018 г. кинофестивал “SantaMarinella”: награда за най-добра мъжка роля (Паоло Сасанели);
 
 
ДОКАТО ИМА ПРОСЕКО, ИМА НАДЕЖДА - Криминален, 101 мин., 2017 г.
Режисьор: Антонио Падован
В ролите: Джузепе Батистон, Теко Челио, Лиз Солари, Роберто Читран
Сред удивителните пейзажи на Венето и хълмоветес лозови масиви за производство на бялото вино просеко, заможният граф Дезидерио Анчилото,  произвеждащ вино по екологичен метод, се самоубива. Инспектор Стуки (Джузепе Батистон), току-що повишен, е повикан за разследването на случилото се и неговите заключения ще се окажат изненадващи: смъртта на графа е свързана с последвалите няколко убийства. Разследването продължава между редовете на лозята и винените мехурчета, а неопитният инспектор се изправя срещу майстори на бъчви, кръчмари, братства на мъдри пиячи, осъзнавайки, че ключът към разгадаването на мистерията се крие в идеята за живота на хората от региона. Разрешаването на случая с убийство-самоубийството на графа преминава през неговата винарна, през стъклото и корка, алкохола и латентните дрожди.
Създаден по едноименния роман на Фулвио Ервас, който пише и сценария заедно с Антонио Падован, фимът е един чудесен режисьорски дебют, чийто сюжет и начин на разказване потвърждават ключовата концепция за устойчивостта, както в екологичен, така и в екзистенциален смисъл.
Отличия: Номинация „Сребърна лента“ за най-добра главна мъжка роля (Джузепе    Батистон); Номицнация за „Златен глобус“ за най-добър сценарий (Антонио Падован,     Фулвио Ервас, Марко Патанело); Номицнация за „Златен глобус“ за най-добра първа творба (Антонио Падован)
 
АЗ СЪМ УРАГАН - Комедия, драма, 101 мин., 2018 г.
Режисьор: Даниеле Лукети
В ролите: Марко Джалини, Елио Джермано, Елеонора Данко
Нума Темпеста (буквално Нума Бурята) е финансист, управляващ капитал от милиард и половина евро, живеещ в огромния си и пуст хотел, пълен с легла, в които не успява дори да мигне. Героят притежава пари, харизма, перфекционист е в работата и без скрупули. Един ден обаче трябва да „плати сметката“ – заради стар случай с укриване на данъци, се налага да прекара година, полагайки обществено полезен труд в център за приемни грижи. И така, могъщият Нума трябва да бъде на разположение на онези, които са на края на „опашката“, които не притежават нищо. Сред тези герои е и Бруно (Елио Джермано) – млад баща, който посещава центъра заедно със сина си след като е претърпял финансов крах. Изглежда, че срещата им ще даде и на двамата възможност за своеобразно „прераждане“ в духа на добрите чувства и създаването на приятелство. В историята обаче са намесени и парите (както и група бездомници, които между морала и парите, са склонни да предпочетат второто). Като в най-добрите филми на режисьора Даниеле Лукети, накрая ще трябва да се запитаме: кои са „добрите”, ако изобщо ги има?